e-mail e-mail
Menu
https://frescoselect.nl/uploads/images/fruit-1.jpg
12 feb 2019

Inkoopplanner - m/v

Retail food & nonfood • 3+ jaar • HBO Commercieel, Logistiek of Bedrijfskunde • Amsterdam • Fulltime

Voor een groeiende retailorganisatie food en nonfood met ruim 30 winkels in Nederland en België, met hoofdkantoor in Amsterdam.

De organisatie

Het assortiment bestaat uit een wonderlijke mix van producten van natuurlijke eenvoud die toch perfect bij elkaar passen. De focus ligt de komende jaren enerzijds op organische groei en expansie in binnen- en buitenland, en anderzijds op versterking van het concept (de merkidentiteit). Het doel is de bekendheid en verbondenheid met het concept te vergroten en de hoge waardering te handhaven. Aandacht aan klanten geven, hen inspireren, helpen ontdekken en verrassen zijn belangrijke speerpunten voor het personeel. Ook richting de interne organisatie ligt de nadruk op duurzaamheid en investeert de organisatie in haar personeel. Eigenheid, autonomie en ondernemerschap met passie zijn daarbij kernwaarden.

De functie

De focus ligt op het zo duurzaam mogelijk inkopen cq bestellen (replenishment) van het door category management geselecteerde assortiment tegen minimale transportkosten en met een optimale leverbetrouwbaarheid bij een zo laag mogelijk voorraadniveau.
De inkoopplanner regelt en organiseert met het team niet alleen alle operationele zaken rondom het inkoopproces, maar optimaliseert ook de voorraad in nauw overleg met category management en maakt daartoe de nodige afspraken met leveranciers. Hij/zij houdt nauwlettend de procedures in het oog, kent de systemen en weet welke wegen te bewandelen om problemen op te lossen en vragen beantwoord te krijgen. De inkoopplanner gaat zorgvuldig met informatie om, werkt nauwkeurig en is door zijn bekendheid met de procedures, werkwijzen en systemen in staat zijn team snel en effectief te laten handelen. Voor Categorie-management is hij de steun en toeverlaat als het gaat om optimaal voorraadbeheer. Afwijkingen en onvolkomenheden weet hij/zij tijdig te signaleren, op te lossen en te communiceren richting de juiste personen, zowel binnen de organisatie als met leveranciers. De inkoopplanner rapporteert aan de Manager Inkoopplanning.

Competenties

  • Je bent een probleemoplosser die zaken in gang zet, snel kan schakelen en inspelen op wisselende werkzaamheden en adhoc situaties
  • Je bent flexibel, kunt goed plannen en organiseren en bent in staat om meerdere activiteiten tegelijk uit te voeren, de grote lijnen te zien, maar je hebt ook oog voor details
  • Je bent cijfermatig en analytisch sterk en in staat om knelpunten, oplossingen en mogelijkheden voor procesverbetering te identificeren en implementeren.
  • Je kunt het overzicht bewaken en stelt de juiste prioriteiten
  • Je bent administratief en commercieel goed onderlegd
  • Je werkt nauwkeurig en bent daarbij kritisch op het uiteindelijke resultaat
  • Je kunt zelfstandig  maar ook goed in team verband werken 

Wij vragen:

  • HBO (commerciële economie, bedrijfskunde, logistieke opleiding) werk- en of denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in inkoop
  • Je bent ervaren met logistieke processen en voorraadbeheer
  • Je hebt ervaring met SAP, Optimact en Office
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels (kennis van meerdere talen is een absolute pre)

Wij bieden:

  • Fulltime dienstverband
  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling
  • 24 vrije dagen obv 40 uur
  • 13e maand
Vacaturenummer: 190204

Heb je interesse in deze vacature?

print mail Tip een vriend(in) Tip een vriend(in) solliciteer direct Solliciteer

 
 

Voor de bijlagen geldt: Max. 2 MB, alleen pdf, doc, docx en odt bestanden.

Contactpersoon: Evert Fermin