e-mail e-mail
Menu
https://frescoselect.nl/uploads/images/fruit-1.jpg
15 feb 2018

Digital Platform Manager - m/v

Retail • 3+ jaar • Bachelor • Utrecht • Full-time

Ter uitbreiding van het e-commerce team van een retailorganisatie in het midden van het land met groot aantal aangesloten ondernemers.

Als Digital Platform Manager ben jij degene die het volledige online platform, bestaande uit 1 centrale e-commerce website, VirtualShelf (instore) en de ruim 80 websites van onze ondernemers, overziet. 

Jij bent de schakel tussen het servicekantoor en het externe webbureau en stuurt hen aan. Je zorgt voor een juiste prioritering van de optimalisaties aan het platform d.m.v. de development roadmap. Samen met je collega’s van de marketing afdeling komen jullie tot conversieverbeteringen (CRO) en je optimaliseert de klant ervaring (UX).
Je bent goed op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen e-commerce en zet jou kennis en ervaring in om de webshop beter te laten functioneren en renderen. Je ondersteunt daarnaast de lokale ondernemers bij vraagstukken omtrent e-commerce.

Afdeling

  • Afdeling Marketing & e-commerce
  • Directe rapportage aan Hoofd Marketing & e-commerce

 

Verantwoordelijkheden

Webdevelopment

  • Aansturen van het externe webbureau
  • Opstellen en beheren van de development roadmap
  • Opzetten, prioriteren en uitvoeren van de ontwikkelingsagenda/werklijst
  • Initiëren en uitwerken/briefen van nieuwe functionaliteiten
  • Initiëren en uitwerken/briefen van design wijzigingen
  • Budgetbewaking webdevelopment

Conversie optimalisatie en usabilty

  • Opstellen en uitvoeren van A/B testen 
  • Analyseren en optimaliseren van de sales funnel
  • Verbeterpunten omzetten in concrete acties

E-mail Marketing

  • Aansturen van het externe marketing automation bureau
  • Opzetten en optimaliseren van transactionele e-mail communicatie
  • Opzetten van geautomatiseerde (data-driven) e-mailmarketing campagnes

 

Functie-eisen

Eigenschappen: HBO werk- en denkniveau, commercieel, nauwkeurig, punctueel, goed in plannen en omgaan met deadlines, goed in het ontwikkelen en onderhouden van een zakelijk netwerk met relaties, uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, kennis van de Engelse en/of Duitse taal, servicegericht, flexibel, zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken. Daarnaast zijn de volgende eigenschappen van belang:
 

  • Organisatorisch en analytisch sterk, resultaat gericht
  • Kennis van HTML, XML, CSS
  • Affiniteit met en kennis van content management systemen
  • Goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal
  • Proactief, enthousiast en een teamspeler
  • Flexibel en stressbestendig
  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden
  • Ervaring met projectmatig werken
  • Gedegen kennis van SEO, SEA en Webanalytics (Google Analytics)
  • Gedegen kennis van MS Office (ervaring met Excel is een pré)
  • Ervaring met het opzetten van A/B-testen en testing tools
  • Kennis van Google Webmaster Tools en Google Tag Manager
  • Volwaardige gesprekspartner op technisch en commercieel vlak.
Vacaturenummer: 180203

Heb je interesse in deze vacature?

print mail Tip een vriend(in) Tip een vriend(in) solliciteer direct Solliciteer

 
 

Voor de bijlagen geldt: Max. 2 MB, alleen pdf, doc, docx en odt bestanden.

Contactpersoon: Evert Fermin