e-mail e-mail
Menu
https://frescoselect.nl/uploads/images/fruit-1.jpg
19 jan. 2020

Teamleader Sales Support DACH - m/v

Groothandel & Import • + 3 jaar leidinggevende ervaring • HBO niveau • Zuid Holland • Fulltime

In deze functie als (meewerkend) Team Leader Sales Support DACH ben je verantwoordelijk voor het aansturen en ondersteunen de medewerkers van het Sales Support Team DACH (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland).

Werkzaamheden:

  • Naast jouw eigen klantenpakket zorg je in overleg met de Manager Sales Support ervoor dat jouw team perfect is afgestemd op het Sales team waarmee je samenwerkt en volledig ondersteunt
  • Met jouw team bouwen jullie de klantrelaties verder uit, onderhouden jullie de klantgegevens en managen jullie totale “order 2 cash” proces in het ERP-systeem (Microsoft Dynamics AX) en een eigen ontwikkelde planningstool
  • Het team bestaat uit 6 FTE, variërend in leeftijd en ervaring. Je coördineert, coacht en geeft leiding aan het team zodanig dat hun werkzaamheden op elkaar zijn afgestemd en er sprake is van een adequate personele bezetting, zowel kwantitatief als kwalitatief
  • Je coacht en begeleidt de Sales Supportmedewerkers o.a. op het vlak van servicegerichtheid en administratieve vaardigheden. Je zorgt voor informatievoorziening, werkoverleggen, stimuleert onderlinge samenwerking en kennisoverdracht
  • In overleg met desbetreffende Sales Supportmedewerker grijp je in bij organisatorische- en samenwerkingsproblemen zowel binnen het eigen team, de afdeling en daarbuiten. Je ziet toe op de uitvoering en realisering van de doelstellingen en grijpt eventueel in waar nodig
  • Ook stel je de beoordeling-, coaching- en voortgangsgesprekken op in overleg met de Manager Sales Support en voert deze zelf of samen met de Manager uit
  • Je bent verantwoordelijk voor het tijdig signaleren en reageren op zaken voordat het eventueel escaleert. Je bent probleemoplossend ingesteld en ziet escalaties juist als uitdagingen om zo goed mogelijk voor alle partijen op te lossen

Wij zoeken iemand met:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Duits, zowel in woord als geschrift. Engels is een pré. Bij voorkeur native of bijna native Duits.
  • Goede Excel vaardigheden
  • Kennis van een ERP-systeem, zoals bijvoorbeeld Microsoft Dynamics AX, Navision, SAP, JD Edwards, Exact of Unit4
  • Enige ervaring in een soortgelijke functie bij een klantenservice, callcenter of sales support

Wat kan jij?

  • Met ons plezier maken
  • Je bent een doener en zelfstandig werkend
  • Een IT-systeem snel doorgronden en naar je handzetten
  • Leidinggeven
  • Coachen & samenwerken
  • Dagelijkse voortgang bewaken
  • Flexibel & klantgericht zijn
  • Plannen & organiseren
  • Besluiten nemen

Wat bieden wij jou?

  • Leuke collega’s en informele werksfeer
  • Vrijheid in jouw dagelijks werk
  • Marktconform salaris
  • Minimaal 27 vakantiedagen
  • Premievrij pensioen
  • Mogelijkheid tot gratis sporten
  • Heerlijk dagvers lunchbuffet tegen een geringe vergoeding
  • Gratis fruit
  • Personeelskorting op ons assortiment

Ben jij een doener en voel je je helemaal thuis in een organisatie die hard aan het groeien is, altijd werk is en waar elke dag anders kan zijn? Dan hoort deze baan bij jou!

Vacaturenummer: 200102

Heb je interesse in deze vacature?

print mail Tip een vriend(in) Tip een vriend(in) solliciteer direct Solliciteer

 
 

Voor de bijlagen geldt: Max. 2 MB, alleen pdf, doc, docx en odt bestanden.

Contactpersoon: Benedikte Schatteman