Operational Manager / Manager Planning
Retail wonen • +5-10 jaar • HBO werk- en denkniveau • Amersfoort • Fulltime
Voor een groeiende woonretailer met hoofdkantoor in Amersfoort zijn wij op zoek naar een Operational Manager (/ Manager Planning).
In deze rol ben je mede verantwoordelijk voor de operationele back office organisatie. Gezocht wordt een manager die mee kan groeien met het bedrijf.
Profiel
In deze rol ben je verantwoordelijk voor de operationele back office organisatie. Met 15 vestigingen en 150 leggers en een complex proces waarin alles exact op tijd bij elkaar moet komen is dit een uitdagende functie. We zoeken een persoon met een sterke persoonlijkheid en een hands on mentaliteit.
- Je bent zeer planmatig en praktisch ingesteld.
- Je bent secuur en komt altijd je afspraken na.
- Je bent sterk in communicatie zowel met de klant (extern) als met collega’s (intern).
- Je bent gedreven en stressbestendig.
- Je hebt gevoel voor omstandigheden en handelt daarnaar.
- Je bent doelmatig en ambitieus.
- Je bent bent een echte people manager, en haalt het maximale uit je medewerkers.
- Je bent pro-actief en werkt continu aan verbetering van je mensen en het proces.
- Je hebt bij voorkeur ervaring in een vergelijkbare functie.
- Je hebt affiniteit met automatisering en procesverbetering
- Je bent bereid om productkennis te vergaren en gemotiveerd om jezelf te ontwikkelen.
Wat ga je doen?
Jij stuurt een multidisciplinair team aan, met een diversiteit aan expertise. Jij hebt de helicopterview, de controle en bent back up bij problemen. Je stuurt op out put en houdt je team scherp. We hebben altijd met deadlines te maken, zijn we te laat dan staat de verhuizer op de stoep. Er is dus altijd druk om op tijd te leveren. Om het werk goed uit te kunnen voeren is een goede voorbereiding noodzakelijk. Je houdt continu een vinger aan de pols en bewaakt het proces. Elke order gaat compleet en op tijd de deur uit, afgestemd op de geplande legwerkzaamheden. Als hier bedreigingen zijn dan ben jij het aanspreekpunt voor je collega’s en ondersteunt je ze bij het vinden van de beste oplossing. Zo hebben we geen verassingen als we bij de klant gaan leggen en ontzorgen we de klant in een vaak toch al hectische tijd.
Hoe begeleiden wij je daarbij?
Iedereen die bij ons komt werken doorloopt onze basisopleiding, zo dragen we kennis over mbt tot ons product, filosofie en procedures. Pas als je dit volledig beheerst kan je aan de slag. Hierna is er regelmatig bijscholing om je productkennis en communicatieve skills aan te scherpen. Dit geeft jou de zekerheid dat je altijd het beste uit jezelf en je carrière kunt halen. De verfijning van je skills leer je “on the job”.
Wie zijn we?
Wij zijn met 15 winkels de snelst groeiende speler in de vloerenmarkt in Nederland.
Wij hebben ons streven kunnen vertalen naar de combinatie vakspecialist in service tegen bouwmarktprijzen. Wij zijn een moderne retail organisatie met een sterke online ondersteuning van de fysieke winkels. Met een zeer commercieel productportfolio, wat voor een deel in eigen beheer wordt geproduceerd in combinatie met de producten van alle bekende merken, bieden we de klant een optimale productmix.
Hoe doen we het?
Door een strikte scheiding van functionaliteit tussen het hoofdkantoor en de winkels zijn we een zeer efficiënte organisatie. Het hoofdkantoor focust met een hoge graad aan automatisering op alle backoffice processen, terwijl de winkels zich volledig bezig houden met alle commerciële activiteiten, ondersteund door een sterke centrale marketing afdeling. Onze verkopers zijn er dus volledig voor de klant en zijn volledig ontlast van logistiek, aftersales, service en coördinerende werkzaamheden. Op deze manier is onze organisatie zeer lean en mean en is de opschaalbaarheid groot.
Door lage overhead kosten kunnen onze klanten profiteren van zeer scherpe prijzen en tarieven.
De winkels zitten altijd op een B of C locatie waardoor de huurkosten laag blijven. De klanten betalen dus ook niet voor die onnodig hoge kosten. De klant is geen koning, de klant is onze familie, zeggen wij. We proberen altijd de meest geschikte vloer uit te kiezen voor de klant in plaats van klakkeloos de duurste vloer te verkopen.
Wij geloven sterk dat een goede dienstverlening gebaseerd is op betrouwbare informatie, daarom investeren wij fors in ICT systemen om onze service en de communicatie met klanten te optimaliseren. We behandelen elke order als een individueel project wat er op gericht is de klant te ontzorgen. Er is voor een klant bij een verbouwing en/of verhuizing namelijk al genoeg stress. Wij zorgen dat de vloer en alle voorbereidende werkzaamheden goed gepland “just in time” worden uitgevoerd.
Dit vereist zeer goed projectmanagement en coördinatie, zeker omdat er ook vaak externe partijen als leveranciers en transporteurs bij betrokken zijn.
Daarom investeren wij in continue procesoptimalisatie.
Een tevreden klant, is onze grootste voldoening, dag in en dag uit.
Onze ambitie
Wij zijn ambitieus. Wij zien dat onze formule goed werkt en het aantal klanten sterk groeit. Jaar in, jaar uit. Wij willen de beste zijn en blijven in onze markt.
Wij geloven in de schaalbaarheid en globaliteit van onze formule en willen fors uitbreiden de komende jaren.
Arbeidsvoorwaarden
Een goed marktconform salaris
CAO Wonen
Pensioen
Een test kan onderdeel uitmaken van het sollicitatieproces.
Heb je interesse in deze vacature?
Tip een vriend(in) Solliciteer
Voor de bijlagen geldt: Max. 2 MB, alleen pdf, doc, docx en odt bestanden.
Contactpersoon: Evert Fermin